Friday 20 March 2015

HERBA MAHARANI

Screen Shot 2014-07-11 at 4.37.17 PM

 

Herba Maharani (Beijing Te Zhi Bai Feng Wan) di gelar juga herba kebahagiaan rumah tangga dan perangsang. Antara khazanah perubatan dan amalan kesihatan yang tertua khusus untuk wanita. Ramuan khasnya telah menyerlahkan kehebatan dan keterampilan wanita hingga kini. Herba Maharani masih tetap menjadi pilihan utama dalam penjagaan kesihatan dan kecantikkan wanita di seluruh dunia. Amalan berterusan dan manfaatkan kesihatan keseluruhan.

images

 

Beijing Te Zhi Bai Feng Wan adalah berasal daripada formula tradisional Bai Feng Wan, pada masa Dinasti Ming. Ia dihantar dari Farmasi diraja ke Beijing Tong Ren Tang untuk dihasilkan sebagai ubat yang khas untuk kegunaan istana maharani.

Maharani menggunakan ubat ini untuk mengekalkan keremajaan dan kecantikkan, melewatkan penuaan dan menjaga kesihatan. Beijing Te Zhi Bai Feng Wan menggabungkan banyak jenis ubat yang berharga dan dihasilkan melalui teknologi terkini. Ia bersifat halus, lembut, rasa wangi dan tulen, berkesan dalam menambahkan tenaga and darah, juga menyelaras kitaran haid wanita.

Apakah itu Beijing Te Zhi Bai Feng Wan?

Preskripsi asal Beijing Te Zhi Bai Feng Wan adalah  berasal daripada formula tradisional Bai Feng Wan pada masa dinasti Ming, ia dihantar daripada farmasi diraja ke Beijing Tong Ren Tang untuk dihasilkan sebagai ubat khas untuk kegunaan istana Maharani.
Maharani menggunakan ubat ini untuk mengekalkan keremajaan
dan kecantikkan, melewatkan penuaan dan menjaga kesihatan.


RAMUAN UTAMA

Kombinasi lebih 20 jenis ubat traisional yang berharga iaitu pati ayam hitam, Concha, Ostrea Gigas, Cornu Cervus Nippon, Radix Astragalus Membranaceus, Radiz Panax, Ginseng, rhizoma Cyperus Rotundus, Radix Angelica Sinensis, Radiz Paeonia Lactiflora, Radiz Rehmannia Glutinosa, Rhizoma Ligusticum Chuanxiong, Radix Salvia Miltiorrhiza, Rhizoma Dioscorea Opposita dan Radix Giycyrrhiza Uralensis.

 

 

KESAN UTAMA

Beijing Te Zhi Bai Feng Wan dibuat daripada pelbagai jenis ubat tradisional yang berharga, mempunyai kesan dalam menambahkan tenaga dan darah, menyelaraskan kitaran haid, mengawal keputihan, melegakan tekanan dan kesakitan. Biasanya ia digunakan untuk merawat kelemahan badan yang disebankan oleh kekurangan tenaga dan darah, kelesuan pinggang dan lutut, perpeluhan dan debaran spontan, kepanasan, kitaran haid yang tidak teratur, disentri, pendarahan dalam rahim, keputihan dan sebagainya.

 

 Slide11

 

ADAKAH IA PANAS ?

Tidak. Dicadangkan supaya meminum air dengan banyak untuk membantu penyerapan Beijing Te Zhi Bai Feng Wan oleh badan.

Lelaki dan wanita dibolehkan. Tidak dicadangkan ibu mengandung kerana hormon ibu menganung tidak stabil dalam tempoh menganung. Kanak-kanak juga tidak dicadangkan.



FORMULA YANG UNIK


Mengikut rekod perubatan dari Dinasti Ming, Bai Feng Wan berasal dari Dinasti Tang. Semasa pemerintahan Dinasti Qing, pakar dari pusat perubatan maharaja telah melakukan kajian an memperbaiki kandungan “Wuji” (sejenis ayam hitam) Bai Feng Wan, satu produk asli negeri China dan seterusnya melantik Tong Reng Tang sebagai pembekal tunggal kepada kaum kerabat maharaja. Malahan Maharani Ci Xi sendiri mengambil makanan tersebut sebagai penyubur dan awet muda. Seterusnya Tong Ren Tang Te Zi Bai Feng Wan sehingga hari ini telah dipamerkan dalam Muzium Istana Larangan di Peking.


Ubat herba tradisional cina ini mengandungi 20 jenis ramuan berharga termasuklah pati ayam hitam ( Bai Feng Wan) sebagai ramuan utama. Ayam hitam ni nama saintifik dia Gallus Gallus Domesticus juga dikenali sebagai ayam selasih atau ayam cemani atau ayam didik (dikalangan masyarakat Melayu dan Indonesia (Waahhh..banyaknya nama).

Ayam hitam ni memang digunakan sebagai amalan perubatan traidisional orang 
elayu, Indonesia, dan Cina. Banyak Khasiatnya ayam hitam atau ayam selasih ni untuk wanita terutama yang telah berkahwin dan melahirkan anak.

Ayam hitam ni memang rupanya hitam legam. Bulu of course la hitam. Kulit, mata, paruh, kaki termaksuklah daging dan tulang pun kehitaman jugak. Benda berkhasiat memang biasanya nampak tak sedapkan.

ayam-hitam-ayam-selasih-01

ANTARA FUNGSI HEBAT

  • Menyelesaikan masalah wanita dan remaja
  • (keputihan, peredaran haid & sengugut)
  • Menguatkan dan mengecutkan otot-otot rahim, sistem peranakan dan
    amalan selepas bersalin)
  • Melegakan masalah (sakit pinggang, sakit belakang, sendi, lutut, migrain, angin dalam badan,lenguh-lenguh kebas dan ubat saraf.
  • Sistem organ dalam tubuh akan berfungsi dengan baik (Anti penuaan, awet muda, kecantikkan dan kesuburan)
  • Menegang dan memberi keanjalan pada kulit (payudara, ovari, kawasan perut selepas bersalin dan pinggul)
  • Meningkatkan kadar metabolisme (sel darah, menghilangkan kelesuan & kebahagiaan kepada pasangan)
MAHARANI

CARA PENGAMBILAN

Kuantiti dalam sekotak Herba Maharani = 6 bebola = 300 biji kecil pil herba.
Sebaiknya mulakan dengan 1 bola (50biji) 2 kali sehari (pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur) – 25 biji setiap kali pengambilan dan jika badan rasa panas minum banyak air kosong/mineral. Jika tak tahan juga, kurangkan dos kepada 10 – 15 biji setiap kali pengambilan
Sebaiknya mulakan ambil Herba Maharani hari pertama selepas period.
  • Jika ambil 25 biji = 50 biji/1 bola sehari......6 hari
  • Jika ambil 15 biji = 30 biji sehari …..10 hari
  • Jika ambil 10 biji = 20 biji sehari ….15 hari
Sebulan amalkan satu kotak herba maharani shj sudah mencukupi.
Setelah habis sekotak, hentikan makan Herba Maharani seketika hingga period seterusnya datang. Jangan makan di waktu period. Lepas period ulangi cara makan yang sama.

PERHATIAN

  • Ambil mestilah bersama air suam
  • Ibu mengandung dilarang mengambil.
    Dilarang mengambil makanan mentah dan sejuk dalam tempoh pengambilan ubat.
  • Tidak sesuai diambil ketika selsema.
    Mereka yang mengalami haid yang berlebihan harus merujuk kepada doktor.

SECARA UMUMNYA SESUAI UNTUK MENYELESAIKAN MASALAH BERIKUT;

Bagi yang susah untuk pregnant; dapat meningkatkan dan mengaktifakan hormon progesteron dalam badan, menyuburkan rahim, stabilkan menstruation, memanaskan badan.
  • Melegakan kesakitan akiba sengugut
  • Mengatasi masalah keputihan
  • Menyelaraskan kitaran haid yang tidak teratur
  • Menyihatkan tubuh badan, mengurangkan keletihan
  • Melambatkan menopous
  • Melancarkan peredaran darah
  • Meningkatkan sistem imunisasi, menguatkan kaki dan tangan
  • Melegakan lenguh2 sendi/sakit pinggang dan atasi lemah2 badan
  • Mencantikkan kulit
  • Menyerlahkan wajah berseri dan awet muda
  • Menyuburkan badan sebelum dan selepas bersalin (bagus untuk berpantang)
  • Meningkatkan rangsangan, kebahagian kepada pasangan
  • Mengatasi masalah berpeluh waktu malam
  • Sesuai bagi yang tak tahan sejuk/dalam aircond.
SEJARAH DISEBALIK HERBA MAHARANI

EmpressOfChina

wahhh cantikkan gundik-gundik raja dahulu kala zaman Dinasti Ming ni agaknya macam ni lah cantiknya mereka tu ya! Kulit gebu putih bersih sangat. Mungkin gabungan herba- herba cina inilah yang mereka amalkan untuk sentiasa awet muda ok u olls, I nak cerita sikit tentang sejarah kisah herba maharani ni.
Menurut sejarah..ada seorang perempuan berasal dari orang kebanyakkan yang bernama Ci xi. Atas sebab desakan hidup, keluarga Ci Xi telah menghantar Ci xi ke Istana untuk menjadi gundik raja. Pada zaman dulu kira jadi gundik raja tu memang cukup, makan cukup pakai dan mewahlah. Sebab tu keluarga Ci Xi ni hantar Ci Xi ke Istana.


Pada ketika itu Maharaja ada 3000 gundik. Waahh..banyakknya gundik beliau! Can u imagine, kalau pun seorang setiap malam -seorang gundik hanya berjumpa Maharaja sekali dalam hampir 10 tahun!! Dan tabib akan memastikan gundik2 ni berjumpa Maharaja di hari-hari yang tidak subur (logik la kan, karang beribu pulak anak maharaja..kekekeke). Maharaja hanya ada anak ngan Permaisuri Jek. Entah macam mana suatu hari Maharaja terpikat dengan seorang gundik ni..haa tekalah!


Maharaja jadi tak tentu arah dan nak jumpa dia every week..dan beliau adalah CiXi.  Kalau u olls rajin boleh google baca sejarah dia. Klau ada peluang boleh pegi ke Imperial Palace, Beijing. Jangan terkejut kerana ada 3000 bilik dan istana tu besar teramat..3 hari jalan pun tak abis..wow! Tak dapat dibayangkan.


Ok berbalik kepada kisah Ci Xi ni tadi. Dah tetiap minggu jumpa, maka Ci Xi pun mengandung dan akhirlnya melahirkan anak lelaki. Semasa anakanda beliau berumur 8 tahun, maharaja gering dan mangkat. Oleh kerana anak2 Maharaja dengan permaisuri semuanya perempuan, maka anak Ci Xi diangkat menjadi Maharaja. Jadi ibu Maharaja dipanggil Maharani.. tu le asal nama herba nih..herba Maharani – kerana hasil amalan memakan herba inilah, Maharaja asik dok teringat-ingat je dekat dia..huh!.
Menurut sejarah Ci Xi diberi herba rahsia ini oleh ibu bapa beliau yg juga pakar perubatan atau tabib ketika  Beliau mengamalkan herba ni semasa period yang pertama lagi.
Menurut sejarah juga body beliau sentiasa harum, mulut berbau harum..kulit lembut..klau dah wangi cenggitu patutlah Maharaja sayang!

Maharani Ci Xi mangkat di usia 90tahun...dan yang surprisenya, baginda masih dtg haid.  Apakahhhh...!! Maksudnya dia tak dimamah usia kerana hormon estrogen masih lagi tinggi pengeluarannya. Wow! Sentiasa subur gitu. Kulitnya pun masih tegang. Masa mula-mula dengar tu rasa macam tak percaya, tapi setelah saya google dan korek baca kisah Xi Ci ni barulah percaya. Drama tv cina pun ada buat remake balik zaman2 dinasti Ming ni.

Di Beijing jasad Maharani Ci Xi diawet dan dipamerkan sebagai kebangaan penduduk China.

Klau suatu hari ade rezki ke China, jangan lepaskan peluang melawat Imprial Palace!


JOM AMALKAN HERBA MAHARANI SEKARANG!


PRICE: RM 98.00 PER BOX

MAYBANK ACC

NOR FARHANA BINTI BAHAROM

112214051367

WHATAPPS/TEXT BANK IN RECEIPT DETAILS TO: 

012-6656135




No comments:

Post a Comment