Friday 20 March 2015

Tips Kulit Sihat & Glowing!

Kulit glowing & flawless dengan BB Plus Collagen!

 

Assalamualaikum.
Bila kita bercakap tentang kulit cantik, apa sebenarnya definisi kulit cantik tu ek. Pada hana, kulit yg cantik ialah kulit yg flawless, glowing, dan sekata!
Hana akui yang kulit berseri dan cerah adalah impian semua orang. Tiada siapa suka jerawat, jeragat, bintik-bintik hitam atau lingkaran hitam di mata. Kulit kita semua berbeza dan setiap jenis kulit mempunyai masalah tersendiri namun ianya bukan penghujung impian anda

Banyak faktor yg kita perlu ambil kira untuk mendapatkan kulit yg cantik, glowing & flawless. Antaranya kita perlulah mengamalkan rutin harian yg sihat seperti berikut:

1. Amalkan Diet Dengan Serat Tinggi, Berkhasiat

getty_rm_woman_eating_vegetables

Segalanya harus bermula dengan diet atau cara pemakanan anda. Masalah penghadaman akan menyebabkan kekotoran kulit dari dalaman dan kerana itu diet seimbang sangat penting. Amalkan pemakanan berprotein tinggi seperti ikan, kacang, daging putih dan bijian seperti gandum hitam & beras perang juga sayuran sangat bagus untuk kesihatan dan kulit anda.

Cuba elakkan makanan yang diproses kilang atau dari bahagian sejuk beku. Asid lemak Omega 3 bagus untuk mengurangkan keradangan kulit dan ianya boleh ditemui dalam kacang walnut, salmon dan kacang soya. Jaga makan, itu penting.

 

2. Minum Air, Banyakkan Minum Air Setiap Hari

download


Ha! inilah rahsia nombor satu dalam usaha mendapatkan kulit yg glowing! Jika anda gagal mengambil air cukup makan supplement/collagen apa pun tak akan menjadi. Ramai sebenarnya mengambil mudah pengambilan air dalam kehidupan sehari hari. Seperti yang kita tahu terdapat banyak faedah kesihatan dengan hanya minum air, salah satunya adalah untuk membantu kulit anda untuk membersihkan kekotoran.
Air membersihkan badan dan menghapuskan toksin & bahan buangan. Ia menghidrat tubuh dan membuang lebihan minyak dan kotoran. 15% daripada kulit kita terdiri daripada air. Jadi, minum sekurang-kurangnya 3 liter sehari untuk mendapatkan kulit cerah idaman anda.

3. Elakkan Terdedah Kepada Matahari

26566-1_n

Cahaya matahari sumber vitamin D yang baik namun hanya dari jam 7.00 pagi sehingga 9.00 pagi setiap hari, selepas itu anda perlu elakkan pancaran cahaya matahari terus ke kulit anda. Sinaran UV agak kuat dan bukan sahaja merosakkan tekstur kulit tetapi pendedahan berlebihan kepada sinaran ini boleh menyebabkan kanser kulit — lebih lebih lagi sekitar 10.00 pagi ke 2.00 petang.


4. Amalkan Pembersihan Kulit Dengan Betul

water-for-skin

Menghidratkan kulit dari dalam dan luar adalah penting. Bersihkan muka anda dua kali setiap hari, sekiranya lebih ianya boleh menyebabkan kekeringan. Minyak semulajadi yang dihasilkan kulit kita diperlukan untuk kesuburan. Gunakan air suam untuk mencuci manakala gunakan air sejuk untuk membilas untuk mengelakkan kotoran kembali ke liang kulit muka. Semasa mencuci muka guna pergerakan bulat, jangan gosok kerana boleh menyebabkan kerengsaan kulit.



5. Dapatkan Cukup Rehat Dan Tidur Itu Penting

download (1)

Mungkin anda tidak tahu, rehat yang cukup dan tidur merupakan rahsia nombor 2 untuk gaya hidup yang sihat dan kulit yang cerah berseri. Berada dalam keadaan tertekan akan menghasilkan kulit berminyak secara berlebihan. Sekurang kurangnya tidur 7 hingga 8 jam setiap hari untuk minda yang aktif dan kulit berseri.
Tidak salah juga untuk anda mengunjungi spa berdekatan untuk hilangkan stress dan berehat.




BB Plus Collagen

Disini hana nak kongsikan product kecantikkan yg hana consume setiap hari sebelum tidur. Mungkin dh ramai pernah dgr tentang BB Plus collagen ni dan mungkin juga yang masih nak tertanya- tanya tentang product ni kan..jom take a look!
First things first, not many of us are aware of the benefits of a collagen. I think not many of us even know what collagen is. So, lemme introduce to you.


What is collagen?

It is a kind of protein that is mostly found in the skin, and abundantly found in bones, muscles, body tissues, tendons and cartilage. Collagen supports and connects other body tissues and internal organs due its fibrous nature. It is responsible for the good texture, shape, elasticity and suppleness of the skin.


Kalau badan sudah menghasilkan collagen, perlu ke ambil collagen supplement? 

 

Yes, perlu. Why? Sebab macam protein-protein tisu yang lain, semakin usia meningkat, semakin slow tumbesaran atau penggantian tisu. Alright. Cuba bezakan kalau kita jatuh 10 tahun lepas dengan kalau kita jatuh sekarang? Mana lagi lama nak baik? Mana lagi lama kesan lebam itu nak hilang? Ha think about it. Jadi, pengambilan collagen ni boleh merangsang dan menguarkan collagen yang sedia ada dan merangsang pertumbuhan collagen baru.
Jawapan ala ala scientist sikit. Faktor penuaan luaran dan dalam boleh merosakkan fiber protein, fibroblas dan vitamin yang diperlukan untuk merangsang penghasilan collagen. Kekurangan collagen adalah antara faktor penyebab terjadinya proses penuaan kulit.

So since collagens are so important within the body, it stands to reason that collagen deficiences can be problematic. In fact, there are some penyakit genetik yang associated with collagen deficiencies. For example, osteogenesis imperfecta, commonly referred to as brittle bone disease, results from a significantly decreased level of collagen. It can also result from the presence of collagen that is of lower quality than normal.

Berbalik kepada BB Plus Collagen.



Alright. It is made primarily from high quality fish collagen. Fish collagen is a type 2 collagen, said to have a structure of an amino acid chain perfectly compatible to the humans. Due to the natural habitat of fish, the collagen derived from this marine animal has sufficient amino acids namely Proline & Glycine in their lower body temperature, similar to human collagen.

 Proline and Glycine  are two amino acids responsible for formation of collagen, maintaining skin and cartilage. Fish collagen then are produced to peptides dengan menggunakan teknologi terkini for better absorption and availability.

Why choose fish collagen?

 

 

Are there any extra antioxidant protection?

Blackcurrant juice contains anthocyanins to protest the face and body against UV & free radical damage. Grape seed extract with OPC (Oligomeric Proanthocyanidins) reduces skin discomfort and promotes healing. Vitamin C and roselle strengthen collagen netwotk, protect collagen in dermins and promote synthesis.

How does BB Plus Collagen enchance skin performance?

Apple fibre and inulin (dietary fibre) promotes skin clarity through detoxification.

 

How does BB Collagen Plus help in reducing discomfort of joints?

 

Fish collagen peptide is also a good source of Type II Collagen of which is being found to be predominant component of hyalin cartilage able to help suppress inflammation caused by rheumatism and osteoarthritis.
Main ingredients.
  • Hydrolized marine collagen
  • Grape seed extract
  • Vitamin C
  • Roselle juice powder
  • Blackcurrant juice powder
  • Apple fibre
  • Inulin
Interesting kan BB Plus ni?

 

Apa kelebihan BB Plus?

  • Dos yang efektif. Hanya 1 paket (5g) setiap hari.
  • Kandungan peptida kolagen yang tinggi. Proses hidrolisis menghasilkan peptida (3k saiz dalton) yang sedia diserap.
  • Selamat. Bebas daripada bahan beracun (itulah sebabnya kolagen ikan laut dalam yang terpilih)
  • Perlindugan antioksida tambahan. Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada Sinaran UV dan radikal bebas.
  • Anti Alahan dan Anti Radang. Ekstrak biji anggur dengan OPC (Oligomeric Proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit.
  • Ko-faktor tambahan. Vitamin C dan Roselle menguatkan rantaian kolagen (penjual kolagen lain di pasaran biasanya akan offer vitamin C juga untuk diambil sekali)
  • Mencerahkan kulit. Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit.
  • Manfaat tambahan. Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis II yang membantu mengurangkan kesakitan akibat osteoathisis.
  • Rasa enak. Rasa enak campuran 100% jus blackcurrant dan jus Roselle, tiada bau ikan.
  • Tanpa gula dan kolesterol. Gula gantian semulajadi dengan indeks Glisemik yang rendah, sesuai untuk para diabetes. Juga sangat sesuai untuk mereka yang tengah berdiet.

Bagaimanakah cara penyediaan BB Plus?



So, setelah meneliti definisi kolagen, pembuatan, penggunaan dan kelebihan kolagen ini, adalah sangat bagus jika kita semua mengamalkan BB Plus Collagenni sebagai rutin harian kita. BB Plus Collagen ni sangat bagus, why?






Ha very interesting kan BB Plus Collagen ni.
Even Hana sendiri pengguna BB Plus Collagen. Kulit hana sangat sekata, tegang dan sangat bersih macam baby baru lahir gitew.. bukan tu shj malah makin glowing! tak perlu lagi camera 360 untuk nampak glowing! hahaha untuk anda yg berminat boleh order BB Plus Collagen ni dengan Hana Contact pada page "Contact Me". Lai lai. Jom cantik, dan vogue dgn BB Plus Collagen. Whatever u do, remember, stay chick & in style!


Promotion

10954462_890512707646892_1330199177_n

 

RM198 Per box

Bagi yang ingin mendapatkan product ini bolehlah bank in pada hana, selepas bank in, show me  bank in transfer slip or (Screenshot)  and give along your detail. Boleh juga emailkan detail berikut di skareens@yahoo.com/ whatapps/text to 012-6656135



JOM AMALKAN BBPLUS COLLAGEN SEKARANG!

MAYBANK ACC

NOR FARHANA BINTI BAHAROM

112214051367

WHATAPPS/TEXT BANK IN RECEIPT DETAILS TO: 

012-6656135

1. NAMA PENUH 
2. ALAMAT
3. CONTACT


No comments:

Post a Comment